zo 08 jan

Kasteel Hoensbroek, onder voorbehoud

Nieuwjaarsconcert

Het jaarlijkse nieuwjaarsconcert waarbij de harmonie olv Sjef Ficker en de drumband olv Sander Bonné zullen spelen met na afloop de gelegenheid tot samenzijn met een drankje.

Nieuwjaarsconcert

Tijd en locatie

08 jan 2023, 14:30 – 19:00 CET

Kasteel Hoensbroek, onder voorbehoud , Klinkertstraat 118, 6433 PB Hoensbroek, Netherlands

Over het evenement

WIJ NODIGEN U VAN HARTE UIT

Op zondag 8 januari 2023 zal de harmonie op haar eigen wijze, iedereen in Hoensbroek een mooi en gelukkig nieuwjaar vol muziek wensen. De drumband en het harmonieorkest zullen samen een concert verzorgen in de grote gehoorzaal in ons eigen Kasteel Hoensbroek. De muzikanten en de dirigenten hebben samen een mooi en feestelijk programma voor dit traditionele Nieuwjaarsconcert bedacht en hier hard aan gewerkt. Het resultaat mag er dan ook zijn: een feestelijke opening van 2023! Om 14:30 uur begint het traditionele nieuwjaarsconcert met een optreden van de drumband onder leiding van Sander Bonné. Zij nemen het publiek mee op een reis vol melodisch slagwerk met een viertal verschillende werken. Zo spelen zij onder meer Irish Dances, Adventures en Demasiado Corozan. Tijdens een korte pauze wordt het podium snel omgebouwd en daarna zal de harmonie onder leiding van Sjef Ficker het programma vervolgen.  Het publiek kan tijdens de pauze een drankje bestellen en elkaar gelukkig nieuwjaar wensen.

Onder leiding van dirigent Sjef Ficker hebben de muzikanten na het afgelopen herfstconcert hard gestudeerd om het publiek op een mooi programma te trakteren. En dat is dan ook goed gelukt. Er is een mix met voor ieder wat wils. Van filmmuziek tot musicals, van mooie melodieën tot swingend slagwerk. Zo speelt de harmonie onder meer A Home Alone Christmas en neemt jullie ook mee naar de Disney Film Coco. Speciale aandacht is er voor een werk van Philip Sparke – Pulcinella - dat is geschreven voor euphonium en orkest. Ook The Blues Brothers zullen de revue passeren en natuurlijk kan een polka niet ontbreken op een nieuwjaarsconcert. Na afloop van het concert bestaat de mogelijkheid om samen met alle leden en de dirigenten het glas te heffen op het komend jaar. Bestuur, dirigenten en alle muzikanten van de harmonie wensen iedereen fijne feestdagen en een goede roetsj. Natuurlijk nodigen ze iedereen van harte uit om samen op 8 januari 2023 14:30 uur in kasteel Hoensbroek het nieuwe jaar vol muziek te openen. De zaal gaat om 14:00 uur open, zodat iedereen een plaats kan uitzoeken.