Drumband

St Ceacilia-027.jpeg

Zonder slagwerk geen muziek!

Je hoort ze al van verre en ziet ze als eerste aankomen: de drumband. De drumband is met haar slagwerkers een onmisbaar onderdeel van onze harmonie. Zij hebben een eigen identiteit en geven hiermee een mooie kleur aan de harmonie. Vol trots loopt onze drumband voorop als de harmonie door de straten van Hoensbroek trekt en komt als eerste binnen bij officiële gelegenheden.

De drumband staat sinds 2001 onder leiding van Sander Bonné en heeft in die jaren een hele ontwikkeling doorgemaakt. De huidige drumband bestaat uit een groep van 13 enthousiaste (vooral jonge) leden. Tijdens de repetities en concerten wordt er altijd met veel plezier en enthousiasme muziek gemaakt.

De drumband heeft in de loop der jaren een uitgebreide transformatie ondergaan tot een gevarieerde melodische slagwerkgroep. Op concerten presenteren zij zich dan ook graag met uitdagende maar ook tevens zeer melodische werken die aansprekend voor jong en oud zijn.

Repetitie:
Maandagavond van 18:30 - 19:30 uur
Amicitia
Instructeur: Sander Bonné

Sander Bonné
Werd lid van onze harmonie in 1989. Hij begon zijn muzikale carrière op trompet en switchte later naar het slagwerk. In 2001 nam hij het stokje over van de vorige instructeur van de drumband, Jan Caenen. In 2005 voltooide Sander met goed vervolg zijn opleiding tot drumbandinstructeur.